Handelsbetingelser

De nedenfor anførte vilkår regulerer kundens brug af varer og tjenester leveret af Alabazar ApS (herefter kaldet "Alabazar"). Disse vilkår gælder for alt salg fra Alabazar. Vi anbefaler, at du udskriver disse betingelser til evt. senere brug.

Priser og levering
Alle priser er opgivet inkl. moms og ekskl. fragt i dansk valuta DKK, medmindre andet udtrykkeligt står nævnt. Leveringstiden af produkter er 1 arbejdsdag, medmindre andet er tydeligt anført.
Ordrer afgivet på hverdage inden kl. 12:00 sendes samme dag.

Prisgaranti
Hvis du imod forventning finder den samme vare på lager til en lavere pris i en dansk butikskæde eller onlinebutik indenfor 14 dage efter din ordres placering, så refunderer vi prisforskellen. Prisgarantien gælder varens pris inklusiv leveringsomkostningerne.
For at gøre brug af prisgarantien skal du henvende dig til os med dokumentation for den lavere pris andetsteds (f.eks. et link til en shop).
Garantien gælder ikke slagtilbud og gælder alene varer omfattet af danske regler for moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.

Fragt
Alle varer sendes som pakkepost med Post Danmark, medmindre andet er aftalt.
Fragtomkostningerne vil bl.a. afhænge af antallet af varer, deres vægt, hvor varerne skal leveres etc. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på Alabazar.dk.
Ved levering i Danmark koster fragt mellem 39,- kr og 165,- kr.. 

Ved køb af flere varer til levering i Danmark beregnes kun fragtomkostningen for den samlede vægt, medmindre andet er angivet.
Ved køb af varer for mere end 700 DKK til levering i Danmark overtager Alabazar alle fragtomkostninger.
De samlede omkostninger vil altid fremgå tydeligt inden gennemførelse af købet.

Forkert adresse eller ej afhentet pakke
Det er din pligt som kunde at sikre dig, at den oplyste leveringsadresse er korrekt. Ved forkert eller mangelfuld adresse, eller hvis en pakke ikke afhentes i f.eks. pakkeshop, vil varen blive returneret til Alabazar, og du vil blive opkrævet betaling for denne returnering plus fornyet fragt.
Det er derfor vigtigt, at du kontrollerer leveringsadressen i den ordrebekræftelse, der sendes til dig umiddelbart efter ordrens gennemførelse og straks kontakter Alabazar, hvis der er opstået en fejl.

Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget.

Returnering af varer bedes altid ske igennem Alabazar’s returportal på https://retur.pakkelabels.dk/alabazar.
Pakker sendt til pakkeshop eller lignende vil ikke blive afhentet.

Før en fejl meldes til Alabazar, bør du undersøge, om fejlen skyldes forhold på din side. Hvis der opdages fejl eller mangler på et produkt, må du indenfor rimelig tid efter fejlen/manglen er opdaget eller burde være opdaget, give besked til Alabazar og herved gøre krav på din reklamation. Meddelelse givet inden to måneder efter, at du opdagede mangelen, er altid rettidig. Reklamationsretten gælder to år fra modtagelsesdagen. Hvis du ikke reklamerer i tide, tabes retten til at gøre mangelen gældende. 
Mindre fragtskader på den medleverede emballage, som ikke indebærer skade eller nedsat funktion på selve varen, betragtes ikke nødvendigvis som en reklamation, medmindre emballagen udgør en væsentlig værdi.

Ved gyldig reklamationsgrund refunderes de rimelige fragtomkostninger.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  
Returseddel og pakkelabel kan købes på https://retur.pakkelabels.dk/alabazar.

Såfremt den/de indsendte varer ikke er beskadiget, defekte eller på anden måde ikke kan bedømmes som en reklamationssag, vil du blive faktureret med et gebyr på kr. 250,- + fragt. Dette gebyr dækker kontrol-, håndterings- og leveringsomkostninger, der måtte opstå i forbindelse med din reklamationssag.

Varen indsendes til:

Alabazar ApS
Kirkeallé 10
6510 Gram

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Alabazar opfordrer alle kunder til at tage kopi/backup af samtlige data. Alabazar kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af Alabazar måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning.

Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.

Afhjælp
Alabazar skal hurtigst muligt efter at have fået kendskab til en mangel iværksætte tiltag for at rette manglen.
Alabazar betaler ikke for udgifter, som kan forekomme, hvis du på eget initiativ iværksætter tiltag for at udbedre manglen, såfremt det ikke på forhånd er aftalt med Alabazar.

14 dages fortrydelsesret
I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via Internettet, har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt, hvor varen overdrages til forbrugeren. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

For at benytte dig af fortrydelsesretten, skal du tydeligt meddele os dette senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Dette kan foregå på et varigt medie som f.eks. brev eller e-mail til fortrydelse@alabazar.com.
Du skal vedlægge en kopi af fakturaen, og du kan derudover efter EU-reglerne udfylde og vedlægge en fortrydelsesformular, som du kan finde nederst på denne side.
Hvis faktura ikke er vedlagt forsendelsen i udskrift eller ordrenummer er tydeligt oplyst, vil sagen ikke kunne behandles.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Adressen til Alabazar's Returafdeling er:

Alabazar ApS
Kirkeallé 10
6510 Gram

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Omkostningerne til returfragt påhviler dig.
Returnering af varer bedes ske igennem Alabazar’s returportal på https://retur.pakkelabels.dk/alabazar.
Pakker sendt til pakkeshop eller lignende vil ikke blive afhentet.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: 
Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

VIGTIGT:
Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
- Du reelt har taget varen i brug.
- Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
- Du har håndtereret varen på anden måde end tiltænkt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den
  måde, som den fungerer på.
- Du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
- Emballage, beskyttelsesfilm eller lignende er beskadiget på en måde, så varen ikke længere har en handelsmæssig værdi. 

Forbehold
Billeder som er brugt på vore sider er illustrative og kan afvige en smule fra varens egentlige udseende.
Det vil altid være en konkret vurdering, om afvigelsen er stor nok til, at der er tale om en berettiget reklamation.

Medmindre andet er angivet er manualen engelsksproget, hvilket vil fremgå af det enkelte produkts beskrivelse.

Betalingsvilkår
Du kan hos Alabazar handle med følgende betalingsmåder:
Dankort, Dankort/Visa, Visa (kræver netbank verificering), MasterCard (kræver netbank verificering), Visa Electron (kræver netbank verificering), PayPal, MobilePay, Anyday, EAN Faktura (kun for Erhverv og offentlige institutioner efter kreditgodkendelse).
Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside. 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/ 

Offentlige institutioner og myndigheder kan endvidere betale med EAN-fakturering. 

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Force Majeur
Vi tager forbehold for force majeure.

Salgsbetingelser gældende for Erhvervsdrivende
Ved aftale om køb mellem Alabazar  og erhvervsdrivende gælder følgende:
Alabazar har ejendomsret/salgspant i de solgte varer som sikkerhed for sit krav på købssummen samt evt. renter og omkostninger. Når købesummen er modtaget overdrages ejendomsretten til kunden.

Der ydes ikke fortrydelsesret til erhvervskunder.
Der gælder en reklamationsret svarende til 3 måneder fra varens modtagelse. Ved reklamation kontakt da vores support på mail: reklamation@alabazar.com.
Ved betaling med faktura sendes varen efter indgået betaling, medmindre andet er aftalt.
Er der mangler på de modtagne varer, skal dette meddeles Alabazar straks ved modtagelsen.
Ved køb af varer overgår risikoen ved levering, jf. Købeloven § 17 e.c.
Ved reklamationer, hvor varen skal returneres til Alabazar, påhviler fragtomkostningerne erhvervskunden.
Hvis en pakke ikke afhentes indenfor tidsfristen eller levering ikke kan gennemføres pga. mangelfulde adresseoplysninger, vil den blive returneret til Alabazar, og handelen vil blive annulleret med efterfølgende refusion af købssumen med fradrag for fragt, returfragt og et administrationsgebyr på 50,- kr..
Alabazar forbeholder sig retten til at afhjælpe eventuelle mangler i forbindelse med en reklamation, dvs. at der ved accept af disse handelsbetingelser aftales en afhjælpningsret.
Alabazar forbeholder sig ligeledes retten til at afhjælpe eventuelle forsinkelser, således at den erhvervsdrivende ved accept af disse handelsbetingelser, ikke kan hæve et køb, når der er tale om en forsinkelse på mindre en 30 dage, jf. almindelige aftaleretlige grundsætninger.
Køb foretaget på Alabazar's hjemmeside  i erhvervsøjemed er ikke omfattet af købelovens § 77 a.
Alabazar tager forbehold for ejendomsretten til det købte i overensstemmelse med kreditaftalelovens regler. I denne forbindelse afholder kunden alle eventuelle omkostninger.
Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2.5 % pr. påbegyndt måned.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte reklamation@alabazar.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik 
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver disse personoplysninger til PostNord for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Alabazar ApS opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Den dataansvarlige på www.alabazar.dk er Flemming Klynder.

Som registreret hos Alabazar ApS har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til support@alabazar.com.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.03.2024




 

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til         ALABAZAR  ApS
Kirkeallé 10
6510 Gram
DK Denmark

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med
min købsaftale om følgende varer: 

 

- Ordre- eller fakturanummer            ____________________________________

 

- Bestilt den/Modtaget den               _______________/_______________

 

- Forbrugerens navn                        ____________________________________

 

- Forbrugerens adresse                    ____________________________________

 

                                                      ____________________________________

                                         

                                                      ____________________________________

 

- Evt. årsag til fortrydelse                 ____________________________________

 

 

- Forbrugerens underskrift               ____________________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

- Dato                                   _______________